I fredags hade vi besök av Merete Porkorny, Marketing Director på Svenska Mässan Gothia Towers.
 
Svenska Mässan är en stiftelse som omsätter 1,2 miljoner, 2 miljoner besökare och 900 fast anställda - Siffror innan Corona.
 
2020-03-11 stängdes i princip allt ned i 566 dagar. 400 anställda berördes; varsel, uppsägningar och korttidsantällningar.
Nu var det krisledning som gällde för Svenska Mässan. Chock — Reaktion — Omprövning — Nyorientering
 
Visdomsord som det från Winston Churchill kändes relevant: "Förspill inte möjligheterna som uppkommer i en rejäl kris"
 
Vad händer nu? 
Äntligen 29 september — Så välkommet!
 
Merete avslutade med en film för Svenska Mässan som tog oss med på lusten och viljan att uppleva möten live och njuta av allt som det erbjuds:
Upperhouse, Fem restauranger, Gallery — SPA — Flowers, Konferenser, Kongresser, Banketter, The Theater, Mässor